CADforum.no

Logg inn eller registrer deg!
Forumindex Hjelp Søk MedlemmerKalender Registrer
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mirror problem  (Lest 187 ganger)
Øystein Johansen
Junior-Bruker
**
Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: 08/03-10, 16:55 »

Hei. Jeg har et lite problem med mitt "mirror" verktøy. Jeg skal prøve å beskrive så godt jeg kan men bare spør om du ikke helt skjønner hva jeg vil frem til Glad

Et enkelt eksempel:

Jeg sketcher et rektangel og extruder dette så det blir en solid. Lager meg en chamfer på et av hjørnene som jeg vil speile over til den andre siden. Når jeg starter mirror så skal jeg først velge hvilken feature jeg vil speile og deretter hvilket plan jeg vil speile den igjennom. Problemet er at jeg ikke kan velge chamferen for å speile den. Hvorfor ikke?

Har gjort noen fårsøk får å finne ut om dette bare gjelder chamfers, men det gjelder også fillet og draft. Extrutions, hull og andre elementer kan jeg spile som normalt.

Et ganske irriterende problem som jeg ikke klare å finne en løsning på... mener og ha gjort dette før så det kan ikke være jeg som ikke har fått det med meg hehe Rekker tunge

Takker for all den hjelpen jeg kan få!
Rapporter til moderator   Loggført
owlund
Full-Bruker
Utlogget Utlogget

Medlem av Skandinavisk Inventorforum

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 09/03-10, 12:12 »

Hei,

Det stemmer nok at du ikke får dette til.
Sitat fra Inventor help: Features that operate on the entire body (all fillets, all rounds, shell) cannot be mirrored.

-----------------------
Ole W. Moe Lund
Visdak as
Fredrikstad
Øystein Johansen
Junior-Bruker
**
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #2 på: 09/03-10, 19:06 »

Takk for svar.

Var veldig usikker på om jeg hadde gjort det før, noe jeg tydligvis ikke har hehe Glad

Man lærer hver dag! er det ikke noe som heter det?

Øystein
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!